הצלם שנעצר במאה שערים: "תיעדתי אלימות ברוטאלית ואכזרית"

אבי יעקב 20 Comment on הצלם שנעצר במאה שערים: "תיעדתי אלימות ברוטאלית ואכזרית"

ח"כ מוזס: "במקום ללכת עם פינצטה ולחפש בשטח מי מתנכל לחייל ומי גרם משהו לחייל, הולכים על כולם. אנשים ישרי דרך. אילו זה היה במגזר אחר, העולם היה מתהפך. מה שהיה שם זה מטורף" • הצלם: "הסרטתי אותם נותנים מכות ועצרו אותי כדי שלא ניתן יהיה להכתים את המשטרה"

צילום: "קבוצת מחאות"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ביקורת נוקבת כלפי המשטרה, בעקבות האלימות הקשה שהפעילו שוטרים ביום שישי האחרון בשכונת מאה שערים בירושלים, במסגרת פרובוקציה יזומה של המשטרה לאיתור מכי חיילים בשכונה.

ביום שישי נכנסו כמה שוטרים בלבוש אזרחי, כשהם מלווים בלש המחופש לחייל. ברגע מסויים, התנפלו השוטרים על כמה עוברים ושבים, בטענה כי ניסו לפגוע ב"חייל", והמהומה התפתחה לשרשרת של מעצרים, כולל מעצרים באלימות קשה ביותר, של ילדים קטנים.

במסגרת מסע המעצרים, הגיעו השוטרים לחצר בית המדרש "תולדות אהרן", ועצרו שם בכירים בחסידות שלא היו מעורבים כלל באירועים בשכונה. בין היתר, נעצר גם צלם שתיעד את אלימות השוטרים. באחד הסרטונים מבחינים בצלם כשהוא רק מצלם, ולפתע מתנפלים עליו שוטרים בחמת זעם.

בית המשפט שחרר בערב שבת, דקות אחדות לפני כניסת השבת, את כל העצורים, כשהשופט מותח ביקורת חריפה על התנהגות המשטרה המבצעת "מבצעים" כאלה ביום שישי בצהרים. השופט הזכיר את הביקורת שהטיח במשטרה נשיא בית משפט השלום, לאחר מבצע מעצרים ראוותני דומה, בערב חג השבועות. גם אז, שיחרר השופט את כל העצורים.

 

צילום: "קבוצת מחאות"

 

הצלם משה בלוי שהוכה על ידי השוטרים סיפר בתכנית: "ראיתי חייל לבוש כחרדי עם מדים, וציבור מתגודד סביבו, צעקו לו חרדק החוצה, ואני מתחיל לצלם. אחרי כעשרים שניות אני רואה כמה חילונים מתחילים להכות את הציבור, לבצע מעצרים, ואני מתחיל לצלם, לעשות את עבודתי נאמנה. זה יום שישי, יום שכולם בקניות. המוני חסידי תולדות אהרן היו בחוץ, בדרך למנחה.

"אני מצלם, מתעד את אלימות המשטרה, הברוטלית והאכזרית, סאדיסטית לשמה, כמו שעוצרים אנשים בסוריה כך אני רואה שמתחילים להכות. עוברים מאחד לשני, עד שמצליחים לעצור שני אנשים. אוזקים אותם לכיוון הניידת, אני הולך במקביל למשטרה, מסריט את ההליכה של העצורים, מצלם את הכנסתם לניידת, לפתע קופצים עליי שני שוטרים ועוצרים אותי, לוקחים לי את המצלמה ועוצרים אותי בלי שום סיבה, לא אמרו לי לזוז, לא היו מזוהים. הגיעו, קפצו עליי. לעניות דעתי, הסרטתי אותם נותנים מכות, כדי שלא ניתן יהיה להכתים את המשטרה", סיפר הצלם בלוי.

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, תקף היום בחריפות את המשטרה. בראיון לתכנית "הפוך על הפוך" עם הרב משה בן לולו אמר ח"כ מוזס כי האירוע חמור ביותר. "במקום ללכת עם פינצטה ולחפש בשטח המודיעיני מי מתנכל לחייל ומי גרם משהו לחייל, הולכים על כולם. אנשים ישרי דרך, סבים לנכדים, חלק מהם אני מכיר, הדבר הזה אסור לעבור עליו בשתיקה לסדר היום. הגשתי שאילתה דחופה בעניין. אילו זה היה במגזר אחר, העולם היה מתהפך.

לדבריו, "מה שהיה שם זה מטורף, ועוד בגמר הלימודים במוסדות התורה. הילדים היו בטראומה כל השבת ממה שהם ראו. חוץ מזה להכניס פתיון של חייל או חיילת ככה מגיעים לחקר האמת?, שאל ח"כ מוזס.

IMG_8955

עו"ד עזריאל קרבצ'וק, קצין חקירות לשעבר בתחנת משטרת בני ברק אמר בראיון לתכנית, כי יתכן והמשטרה מבצעת את המעצרים האלה כדי להרתיע דווקא ביום שישי. "החוק מתיר לשוטר להתגבר על התנגדות למעצר בצורה מידתית וסבירה. אין לו שום היתר להכות אותו או להשפיל אותו. זו תקיפה. אם השוטר עושה את זה, זו עבירה פלילית. מבחינת המשטרה, אין לה מודיעין טוב. הם לא יכולים לזהות טוב את האנשים. הדרך היחידה שלהם לתפוס על חם בצורה הגיונית, זה המון זמן, אז הם עשו את זה בצורה הזו. אין להם דרך אחרת. והאלימות של השוטרים אסורה".

גורם במשטרה אמר בתגובה לא רשמית: מדובר בסרטונים קשים, בהסלמה. אבל, מי שתקף שוטרים, קיבל בחזרה. מי שיש לו טענות על אלימות השוטרים, שיפנה למח"ש.

האזינו:



20 תגובות

מיין תגובות
  1. 19

    מה יהיה הסוף לכל ההתעללות הזאת??

  2. 18

    הפרובוקציות של המשטרה נמשכות, – פשוט השנאה אוכלת להם את הראש – שונאים חרדים יותר ממחבלים !!!!!

    1. תאמין לי כל מילה שכתבתה פשוט נכונה.
      לא שאני בעד הפגנות, כן…
      אבל זו לא צורה להתנהג כך למפגינים.
      גועל נפש…..
      כאלה הסרטות אני ראיתי מהשואה
      ביד ושם… אבל רק הבדל קטן יש כאן,
      שפה זה יהודי לחהודי
      ושם (בשואה) זה גרמני ליהודי
      אלוקים שישמור☝

  3. 16

    "מסכנים שלי" מזעזע אותכם איך שהמשטרה מתנהגת אבל ששנים רודפים אחרי כל לובש מדים חרדי(במיוחד) ושופכים את דמו לעיני כל זה לא מקפיץ אתכם צבועים!!!!!!

    1. יוסי, תקשיב טוב-
      הם צודקים, ואתה צודק.
      זה נבלה וזה טרפה
      כל אחד יצדיק את הצד שלו כמו תמיד
      אבל לבוא ולהגיד שזה כביכול בסדר מה שהם עשו זה גם צביעות.
      אני לא בעד אף אחד
      לא הקיצוניים האלה בסדר
      וגם לא המשטרה בסדר
      ככה לא תופסים את אלה שאחריים לכל המודעות האלה…
      אבל מה שהיה שם זה פשע חד וחלק
      אבל-
      גם שככה קופצים וצורחים על חייל חרדי
      זה שפיכות דמים, ולא ככה התורה לימדה אותנו.
      שמי שלא מוצא חן בעיננו נבוא ונצעק עליו
      איפו הבן אדם לחברו?????
      הם צריכים ללמוד לקבל את השונים מהם.

      1. אני גם לא בעד אלה ולא בעד אלה אני רק חושב שיש כאן חילול ה' ענק!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! וחבל שזה המצב בדורינו

      2. לידיעת מי שלא יודע עשו לינץ לחייל ושברו לו את הצלעות!!!!!!! ואז השוטרים איבדו עשתונות, אז אל תדון אותם לא בטוח שהיית מגיב אחרת

    2. אף פעם לא היה חייל שקיבל מכות רק צעקות, מה ההשוואה בכלל

  4. 15

    השוטרים הם נוער שוליים פרחחים – ה ישמור שאלו הם "שומרי החוק"
    משתמשים באלימות מפלצתית כנגד חסרי ישע – בושה למשטרה!!

  5. 14

    אני לא מבין זה הדוגמא שהחוק נותן?
    אם זה החוק אז המדינה מאבדת את הבלמים!

  6. 13

    מסכן הילד!!אי אפשר לראות דבר כזה

  7. 12

    כמה שזה מצער, האשמים היחדים באלימות הזו הם אך ורק הקיצונים הבודדים שמסובבים את כל היהדות החרדית על האצבע ומטילים את חיתתם גם על הרבנים, אין שום סיבה שהשלטונות יכנעו לתכתיבים שלהם ולהסתה הפרועה והקבועה שלהם, לדעת רוב הציבור צריך ללכת נגדם ביד הרבה יותר קשה עד שימגרו סופית את הברבריות הסיקריקית מכאן.

    כל אלימות צריכה להיענות באלימות קשה שבעתיים, והילד המסכן הזה שילך לאדמו"ר שלו ולמנהל הת"ת ולהוריו, אולי יחליטו סוף סוף לחנך אחרת…!!!

  8. 11

    כל הכבוד למשטרה ומי שמשווה לשאוה יש לו בעיה חמורה ויוסי צודק 100 אחוז

  9. 10

    אני לא בעד אף אחד, שניהם לא בסדר. נקודה.
    אבל לילד לא עושים ככה (!!!!). לא משנה מה הוא ולמה הוא – זה ילד! וזה נורא לראות את זה!!

  10. 9

    איכס פעם חשבתי שרק לקנאים מגיע גהינם ועכשיו מצטרפים עוד אנשים איזה אלימות מה זה? איפה רואים דבר כזה? כל עם ישראל אחים איפה ההדדיות? אני מדברת לא רק על המשטרה שצריכה שינוי גדול בגישה אלא גם על אנשים שמשמידים את אלו שנלחמים כדי שהם יוכלו ללמוד תורה בשקט זה התודה????

  11. 8

    מה עשתה המשטרה עם המצלמה של המסריט? דאגה למחוק את כל הסרטונים?